Notícies | Sala de premsa

El programa d’actualització científica i didàctica per a docents Petits Talents Científics inicia la seva segona edició a les comarques lleidatanes

Petits Talents Científics (PTC), programa d’actualització científica i didàctica per al professorat de primària amb 11 anys de funcionament a Catalunya, enceta aquest curs 2024-2025 la seva segona edició a Lleida. Un total de 10 docents de primària de 5 centres educatius de les comarques de la Noguera (2), l’Urgell (1) i el Pla d’Urgell (2), passaran per aquesta formació, acreditada pel Departament d’Educació i Formació Professional. PTC està organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport de la Fundació “la Caixa” i el Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya. El programa aporta al professorat eines pedagògiques i assessorament per crear itineraris d’investigació que permeten a l’alumnat fer petits projectes de recerca i pràctiques experimentals durant el curs, estimulant l’aprenentatge amb sentit, la curiositat, i el pensament crític.

Des de 2013, PTC ha format 1.008 docents, amb la participació de 25.022 alumnes de 293 centres educatius d’arreu Catalunya en les diferents edicions locals realitzades (fins ara a Barcelona, Esplugues, l’Hospitalet de Llobregat, la Garrotxa, Girona, Tarragona i comarques lleidatanes). PTC Lleida té com a tema central la investigació de les relacions entre els éssers vius. S’estudiaran aspectes com ara el comportament dels animals: estratègies generals i casos particulars (formigues, grills i ocells); el concepte d’hàbitat i les adaptacions dels organismes vius per habitar en un determinat entorn; i les relacions entre els éssers vius d’un ecosistema: xarxes de relacions, cicle de la matèria i dinàmica de poblacions.

Els curs proporcionarà als mestres estratègies i recursos per poder dissenyar diferents periples d’investigació amb els seus alumnes en aquest àmbit temàtic, implicant-los en recerques autèntiques i fent que els nens i les nenes prenguin consciència i tinguin un millor coneixement sobre la salut personal i col·lectiva. Els projectes duts a terme als centres participants es presentaran a final de curs per part de l’alumnat en un esdeveniment anomenat Petit Congrés Científic.

El programa planteja els esmentats itineraris d’investigació com a model didàctic per abordar situacions d’aprenentatge relacionades amb fenòmens vinculats al funcionament del cos humà, encoratjant al descobriment, la conversa i la reflexió.

Identitat gràfica

Imatge de marca

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.