Nou Cafè amb la Recerca “La computació d’altes prestacions en l’agroalimentació”, el 14 de setembre al BSC-CNS

26 julio 2023 | Notícies, Sala de premsa

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), el Departament d‘Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural (DACC) de la Generalitat de Catalunya i el Barcelona Supercomputing Center – Centre Nacional de Supercomputació (BSC-CNS), han organitzat el Cafè amb la Recerca “La computació d’altes prestacions en l’agroalimentació”. La trobada, que se celebrarà el 14 de setembre, a les 10.00 hores, a la seu del BSC-CNS (plaça d’Eusebi Güell, 1-3, 08034 Barcelona), donarà a conèixer aquesta tecnologia, coneguda per les sigles angleses HPC, i la seva aplicació en les indústries agroalimentàries.

L’acte inclourà també una visita guiada a la capella de la Torre Girona, espai on s’ubica el supercomputador MareNostrum i s’iniciarà amb un cafè inicial de networking, seguit d’una benvinguda a càrrec de Mariona Sanz, directora d’Innovació i Desenvolupament de Negoci del BSC; Joan Gòdia, director general d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia del DACC; i Jordi Mas, director general de l’FCRI.

Posteriorment, Albert Soret, investigador principal de la unitat Earth System Services del BSC-CNS, presentarà l’àrea de Recerca Ciències de la Terra i projectes del sector agroalimentari de l’entitat. També hi intervindran Jordi Alba, director tècnic del Pla de Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya, i Sefa de Ribot, cap del Servei d’Innovació Agroalimentària del DACC, que dissertaran sobre les oportunitats per a la col·laboració publicoprivada en aquest àmbit.

Els Cafès amb la Recerca de l’FCRI són un conjunt de trobades entre empreses i acadèmia. Tenen per objectiu connectar el sistema de recerca català amb el teixit empresarial, fomentar la recerca col·laborativa com a motor d’innovació, i apropar els agents públics i els privats dins la societat del coneixement.

Vegeu programa i inscripcions.